Вівторок, 28 Вересня, 2021

“Срібний” призер виборів на Чернігівщині “Наш край”: що за партія та в чому секрет успіху?

Під час останніх місцевих виборів партія “Наш край” отримала 15% голосів виборців і показала другий результат по області, поступившись лише “Рідному дому”, але обійшовши при цьому “Слугу народу”, пише yes-chernigiv.com.ua. Лідирував “Наш Край” й в багатьох територіальних громадах регіону. Розповідаємо, що за партія така та чому їй довіряють на Чернігівщині.

Спілка колишніх регіоналів та “міцних” господарників

Після розвалу “Партії Регіонів”, однієї з найбільш авторитетних політичних організацій в країні “дореволюційного” періоду, у 2014 році, було логічним очікувати, що колишні “регіонали” “спливуть” під тим чи іншим брендом. Це власне ми й спостерігаємо зараз на прикладі ОПЗЖ, що веде активну політичну боротьбу за вплив в країні.

“Наш край”, на відміну від “Опозиційного блоку” — це скоріше “тиха гавань” для колишньої еліти. Тут акцентують увагу не на загальнодержавних проблемах, а на інтересах регіонів, тим самим не вступаючи у серйозні сутички з центральною владою. В крайньому разі так було досі.

Історія успіху

За великим рахунком, “Наш край” як політична сила з’явився ще до Революції 2014 року та наступних подій — у 2011 році. Правда, тоді партія носила очевидно невдалу назву “Блокова”. Тому у 2015 році організатори провели ребрендинг, так народився сьогоднішній “Наш край”.

Оновлену політичну силу представили у 2015 році на форумі регіональних керівників. І вже тоді було очевидно, що “воскрес” ще один клон “Регіонів”, якого з ними ріднила не тільки спільність ідей, але навіть партійні кольори. А оскільки в “Наш край” увійшло кілька десятків регіональних керівників, її ще стали називати “партією мерів”.

Цікавий факт: українська громадська організація “Інститут масової інформації” оприлюднив дані, що діячі партії “Наш край” — стали лідерами по замовленнях нативної реклами під час передвиборчої кампанії у 2015 році. У 2020 році “мери” дещо збавили темп, проте вважаються й сьогодні одними з найбільших замовників політичної реклами в країні.

Характерна особливість партії — “Наш край” не має чітко вираженого загального курсу й тому його фракція (3 місця в парламенті) часто вступає в ситуативні союзи та голосує в залежності від поточної ситуації. Крім того, члени фракції відомі як затяті прогульники, які віддають перевагу знаходженню на місцях, а не на засіданнях у Верховній Раді.

Електоральні пріоритети та ідеологія

Представники “Нашого краю” кажуть про свою партію, як про організацію прагматиків, що пропагує “регіональний егоїзм”. І судячи з передвиборчої кампанії 2020 року тут дійсно старанно обходять гострі кути, що дозволяє представляти себе як центристську політичну силу. Електоральні орієнтири “Нашого краю” — колишні прихильники “Партії Регіонів”, а основна мета — максимальна децентралізація влади.

На минулих місцевих виборах “Наш край” вже традиційно орієнтувався на лояльні до нього регіони, з сильними кандидатами і партійними організаціями. У результаті сьогодні партія широко представлена фракціями у 10 обласних центрах Сходу, Півдня та Півночі країни та  кількома “власними” мерами.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here